Reports of two more minor collapses at Pompeii this morning, in English (from the Associated Press) and Italian (from
La Repubblica):
2 walls give way in latest Pompeii collapse
ROME (AP) — Pompeii officials say two more walls have given way inside the 2,000-year-old archaeological site, the second collapse in as many days.
Pompeii's Archaeological Superintendency said the walls collapsed Wednesday morning as a result of heavy rains over the past several days.
The superintendency said the collapses concern the upper parts of a wall in an ancient house and a partition wall between two buildings. Both walls were ancient, but featured no frescoes, according to the officials.
The area has been cordoned off as cultural officials review the damage.
On Tuesday, a stretch of garden wall ringing an ancient house gave way.
Last month, a frescoed house where gladiators prepared for combat, the Schola Armaturarum, collapsed.
Nuovo cedimento a Pompei
crollano due muri in aerea archeologicaPOMPEI - Sono crollati altri due muri all'interno dell'area archeologica di Pompei. La notizia è stata confermata sia dal sindaco di Pompei, Claudio d'Alessio, sia dalla Soprintendenza dei Beni archeologici. Al momento sono in corso le verifiche dei tecnici per stabilire l'entità dei danni.
Secondo le prime informazioni si tratta di due pareti senza affreschi. La prima è in Via Stabiana, ed è un muretto divisorio di due ambienti, la cui malta secca non ha potuto sostenere insieme le pietre che lo costituivano scalzate da una radice d'albero venuta alla luce per la pioggia che ha portato via abbondante terreno. Il secondo muretto, anche questo di 1-2 metri, era nell'accesso ad un ambiente di servizio laterale della casa del Lupanare piccolo, da non confondere con i Lupanari affrescati.
Ieri era crollato un muretto grezzo di sei-sette metri nel giardino della Casa del Moralista mentre il 6 novembre scorso a cedere era stata la Schola Armaturarum.
No comments:
Post a Comment